HTZ prošle godine utrošio 93 posto od planiranih 212 milijuna kuna

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) za svoj je rad prošle godine utrošila 196,5 milijuna kuna ili 93 posto od planiranih 212 milijuna kuna, podaci su iz izvješća o radu i financijskom poslovanju HTZ-a za 2007. koje je na današnjoj sjednici prihvatio Sabor HTZ-a.

Najveći je iznos, 181,9 milijuna kuna, utrošen za tzv. funkcionalni marketing, što je 94,7 posto od planiranih 192 milijuna kuna za tu namjenu. U tom su djelu najveći trošak, 84,6 milijuna kuna, činili prodaja, promocija i distribucija, te komunikacijske taktike, 74,1 milijun kuna.

U sklopu prodaje, promocije i distribucije najveći su iznosi od 35,5 milijuna kuna i 30,4 milijuna kuna utrošeni za predstavništva i ispostave HTZ-a u inozemstvu odnosno za sajmove i prezentacije.

Ukupno je HTZ u 2007. nastupio na 114 sajmova te je organizirao 12 'hrvatskih dana' i 47 poslovnih radionica na inozemnim tržištima.

Od ukupnih 74,1 milijun kuna utrošenih za tzv. komunikacijske taktike najveći se dio ili 49,6 milijuna kuna odnosilo na oglašavanje, od čega 34,1 milijun kuna za TV, a 15,49 milijuna kuna za oglašavanje u tisku i za rad PR agencija.

U organizaciji HTZ-a u Hrvatskoj je na studijskom putovanju bilo 1.332 predstavnika agencija i touroperatera iz raznih zemalja te 689 stranih novinara iz 30 zemalja.

Procijenjena vrijednost objavljenog novinarskog pisanog i reportažnog TV materijala o Hrvatskoj je 1,5 milijardi kuna.

Za tzv. administrativni marketing (rad Glavnog ureda, za skladište, dostavu, rad i naknade Turističkom vijeću i drugo) utrošeno je 14,5 milijuna kuna ili 73 posto od planiranih 20 milijuna kuna. (Hina)