UHPA: Domaći turisti više putuju, pad dolazaka stranih u Hrvatsku

Slika /arhiva/uhpa.jpg

Hrvatske putničke agencije ove godine bilježe i do 30 posto veću prodaju aranžmana domaćim putnicima za inozemna i hrvatska odredišta nego prošle godine, uz istodobno i do 10 posto smanjenje prodaje aranžmana stranim turistima za Hrvatsku, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).

Svojevrsni "boom" putovanja domaćih turista predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar osim blagim porastom standarda hrvatskih građana pojašnjava i mogućnošću obročne otplate aranžmana preko agencija, ali i 'zgodnim' rasporedom i spajanjem ovogodišnjih praznika, blagdana i školskih praznika.

Pukšar ističe i da se ove godine prvi put dogodilo da uoči Dana državnosti (25. lipnja) agencije nisu izlazile s "last minute" ponudama, jer su sva odredišta u Hrvatskoj i inozemstvu u svim vrstama prijevoza rasprodana puno prije.

U vezi značajnog povećanja putovanja domaćih turista u inozemna ljetovališta (Tunis, Grčka, Turska, Španjolska i druga) kao razlog navodi značajno, i do 30 posto, smanjenje cijena agencijskih aranžmana u odnosu na prošlu i godine prije.

Niže su i cijene avio karata, a domaće su agencije i 'spretno iskoristile' prazne letove stranih agencija (charter) za pojedine zemlje (Španjolska, Portugal i dr.) iz kojih su turisti došli u Hrvatsku.

Za ovogodišnji pad agencijskih stranih gostiju u Hrvatskoj Pukšar kaže da se nastavio od lani te da je većinom rezultat previsokih cijena u nekim hrvatskim hotelima i odredištima poput Dubrovnika i Hvara.

Agencije su posebno zabrinute padom dolazaka i noćenja njemačkih i britanskih turista, koji su uvijek bili važni agencijski gosti. Pritom iznosi podatak da je ove godine već zabilježen i do 25 posto manji charter promet iz Njemačke, 8 postotni pad noćenja njemačkih turista te 4 postotni pad noćenja britanskih turista.

Osim navedenih tržišta agencije bilježe pad dolazaka u Hrvatsku i iz Danske, Italije te Francuske.

Istodobno veseli ih povećanje dolazaka poljskih, američkih, kanadskih, španjolskih i ruskih turista, što je rezultat značajnog investiranja agencija u obradu tih tržišta, napominje Pukšar.

Ove se godine očekuje i više Japanaca u Hrvatskoj, budući je za kolovoz najavljen dolazak četiri chartera iz Tokija u Dubrovnik. (Hina) 



Pisane vijesti